SKRIVET: 2011-03-02, kl 08:08:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

2011-02-03

God morgon världen!
Klockan är 8 och jag har redan varit vaken 3 timmar. Eftersom jag pendlar till Östersund måste jag kliva upp klockan 5 för att hinna med 05.50 bussen. Funkar jättebra! När jag väl sitter på bussen så bäddar jag in mig i jackan och använder sjalen som kudde och sen sover jag hela vägen till Östersund. Det finns några andra som åker buss som säger att jag ser så fridfull ut när vi närmar oss Östersund. Haha!

Nu har jag precis ätit en macka och druckit en kopp kaffe. Kan inte förklara hur gott kaffet är på det här jobbet om man jämför med hur det var på mitt tidigare jobb (innan dom flyttade vill säga..) Börjar om en halvtimme så jag hinner kika runt på internet ett tag till. Ett extra plus är ju att jag hinner uppdatera er om vart jag är och vad jag gör.. =)

Somnade så härligt igår efter jag hade simmat så det är ju inte sant. Önskade att det var simning ikväll också men det är det inte så jag får nöja mig med en joggingtur och sen en promenad upp på pigget för att få mig lite färg på min alldeles för bleka kropp. Tänkte att jag skulle försöka ta mig på storsjöbadet någon dag när jag slutar tidigare för där har dom ståsolarium. Gött! Då slipper man den fina vita fläcken som alltid brukar komma runt svanskotan! Vet dock inte om man kan välja att bara sola där eller om man måste lösa in sig på relaxen?
Är det någon som vet om det finns något annat ståsolarium i Östersund?



Igår tog Anders min bil till sin gudfar som är mekaniker i Strömsund. Jag hade frågat en annan mekaniker vad det var för fel på min koppling och han sa att han TRODDE att det var urtrampningslagret som skulle bytas och det skulle kosta mig 3300 kr att fixa. Jag dog lite inombords när han sa det.. Men när Anders var iväg med den så sa han att det inte alls behövde bytas så han skulle fixa det till veckan för en liiiiiten slanting.. Lycka!!

Nej, nu ska jag hämta en kopp kaffe till!
Ha en finfin dag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: