SKRIVET: 2011-02-25, kl 11:16:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nytt kapitel.

Hello lovers!

Eftersom jag nu ska påbörja ett nytt kapitel i mitt liv så tänkte jag prova att blogga också.
Tänkte slänga ut lite bilder och information, mest för min egen skull.. Får se om jag lösenordsskyddar någon gång.. Nu är det ju inte så många som läser min blogg eftersom jag har haft ett uppehåll på ca ett halvår. Haha!

Så, häromdagen kom jag på att jag skulle sluta röka. Efter ca 10 år av detta helvete insåg jag att mitt liv kommer bli kortvarigt om jag fortsätter. "Snilleblixten" kom när jag satt på bussen på vägen hem från Östersund då en man bakom mig i 30-35 års åldern hade en sån kraftig astma så jag trodde att han skulle dö. Jag skulle aldrig vilja utsätta mig för detta. Kvävas till döds.. Det ironiska med rökning är att man som rökare aldrig är rädd för sjukdomar som t.ex lungcancer, kol och liknande. Man tänker "jag kommer ändå dö av någonting" eller "det drabbar inte mig"

Nu har jag varit utan nikotin (både snus och cigg) i drygt två dygn. Det är jobbigt.. Det sticker jag inte under stolen med. Jag har haft känslor där jag längtar efter en cigg men kommer då på att jag inte ska röka igen.. Aldrig mer! Jag vill inte utsätta min kropp för mer skit. Som ett jävligt bra exempel: Man köper en ny bil och byter aldrig något luftfilter eller oljefilter. Så gör jag med min kropp.. Eller gjorde! Nu är det slut på det här!



Imorgon eftermiddag har jag varit utan nikotin i 3 dygn vilket betyder att all nikotin borde vara ute ur min kropp. Då börjar den riktiga kampen mot nikotinmonstret och min viljestyrka.
Jag hoppas att jag vinner.. Jag SKA vinna!



Love / Linnéa



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: