SKRIVET: 2009-07-21, kl 11:20:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

BonB

Tisdag! Egentligen brukar jag avsky tisdagar men den här dagen har börjat så bra så man får hoppas att den fortsätter så. Det började i morse när jag vaknade och kollade upp och Tommie satt vid datorn på precis samma ställe som han satt när jag somnade. Han hade suttit uppe hela natten, den galningen! Jag däremot sov som en stock! Efter jag hade snoozat några minuter pussade han mig på kinden och sa att min frukost stod framme. Mumsigt! En tallrik med risgrynsgröt, en macka med ost och gurka, en stor mugg the och ett glas juice. Oj oj oj.. Vilket lyx det kändes som! Mackan orkade jag inte så jag tog med den på jobbet. Har nyss ätit upp den och det måste ha varit världens godaste macka! När jag kom på jobbet imorse så sa min kära bordsgranne att jag skulle kolla vad Tommie hade skrivit på FaceBook. Jag trodde att det var något dumt men det var det verkligen inte..

"sitter mitt i natten spik nykter i ett vaket tillstånd med olika vyer över livets händelser som utspelar sig lite här och var, och inte minst i största möjliga tystnad.. obegripligt otydligt dimmigt på någe vis, men ändå så vacker, så skör.. som den vackraste blomman på den vackraste platsen.. hör hur hon andas, känner hennes puls.. mitt hjärta, min kärlek till dig är evig.."

Så otroligt fint skrivet!

Nu sitter jag här och dricker en kopp kaffe och har precis bestämt mig för att sluta röka! En skön känsla! Mina lungor känns redan mycket friskare.

Ikväll:
*Solning på pigget (tydligen den enda solen man kan få och som dessutom kostar 45 kronor)
*Middag
*Tapetsering

Nu ska jag göra ett ryck till här.

Ha en bra dag!


Carola

Hör av er Linnea om ni ska ha hjälp med tapetseringen eller något annat vad gäller renoveringen. Jag är ganska händig när jag vill:)

Kram



PUBLICERAT: 2009-07-21, 15:06:38 | URL: http://kvicksilvret.blogg.se/
Lizette

Nej men gud så gulligt av honom! :)



PUBLICERAT: 2009-07-22, 13:08:58 | URL: http://lizette.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: