SKRIVET: 2009-01-06, kl 02:21:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag - Ledig, vin och hockey.

Usch, vad jag har varit dålig på att uppdatera.. Ska se om jag kan komma ihåg allt som jag har att berätta =)

Sist jag skrev var jag ju i Uppsala. Resan därifrån gick bra. Efter 10 timmar var vi på byn igen. Stannade flera gånger för att inhandla dricka och något ätbart. Vi lyckades pricka in lunchrushen i Sundsvall och trafiken när alla slutade jobba i Östersund. Jag svängde in på Elgiganten och köpte mig en dator! Åh, vad jag har längtat efter det! Jag är så nöjd även fast den vart lite dyrare än vad jag hade tänkt mig..
På kvällen kom Farre förbi för att hjälpa mig med datorn. Det var iofs inte så mycket att fixa eftersom allt var installerat på den redan men det visste ju inte jag! Haha!

På tisdagen tog jag en liten sovmorgon. Härligt! Åkte ut på byn och gjorde lite ärenden, gick på bolaget och köpte bingolott till miljonkvällen. Drog även en fika med Lizette på Simon. Efter det åkte jag hem till Jenny och vi for och handlade tacos, ost och kex till kvällen. Mycket gott! Jag var supernära att vinna en massa pengar men icke..

Onsdag och nyårsafton. Hade varit vaken länge på kvällen innan så jag var såå trött på morgonen. Tvingade mig upp och packade det sista. Hämtade Lizette och sedan Robin för att sedan bege oss mot Umeå! Efter näsblod och en avsvimmad Robin började vi drinka lite.. Vi var hemma hos Dennis där även Robin O, Andreas och Glenn var. Dom hade lagat en god och lyxig trerätters middag åt oss. Till förrätt vart det hemmagjord toast skagen. Varmrätten bestod av baconinlindade kycklingfiléer, pepparsås, potatisgratäng och rostade grönsaker och till efterrätt fick vi äggtoddy. Det var riktigt gott och vi hade sjukt kul. Lite senare på kvällen åkte vi vidare till Ida där vi firade tolvslaget. Verkligen ett superbra nyår och tack till alla som deltog!! Bilder kommer senare =)

Ja, vad har mer hänt? Inte så mycket känns det som. Middag hos pappa och två middagar hos mamma. Inte samtidigt såklart =) Mys med Jenny och Minna, inte heller där samtidigt. Har även varit på dejt. Mycket trevligt! =)
Ikväll tog jag med mig Werna och Lizette och gick hem till moster. Hon hade dukat fram massa fika som vanligt! Vi drack lite starkglögg och lite vin och så spelade vi kort. Vi hade väldigt roligt och det vart sjukt mycket skratt!

Nu sitter jag hemma i min fina lägenhet och knappar på min sprojlans nya dator samtidigt som jag småkikar lite på hockeyn. Kanada gjorde ju såklart mål efter typ 40 sekunder. Smart Sverige!! Hoppas dom kommer igen.. Vet inte om jag orkar kolla på hela. Ska borsta gaddarna nu och lägga mig och vänta på lite sällskap =)

Hoppas ni har haft en bra ledighet! Nu är det bara morgondagen kvar och sen börjar allvaret igen.

Puss på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: