SKRIVET: 2008-12-16, kl 10:41:36 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tisdag utan DH..

Igår hade jag en skiteftermiddag.. Jag kom hem efter jobbet, lagade mat och flidde undan lite. Efter maten frös jag så mycket för elementet i vardagsrummet hade helt plötsligt slutat fungera. Kom snabbt på att jag skulle ta mig ett bad för att bli varm igen. Tappade upp vatten i badkaret och kollade på tv medans det fylldes upp. När det var klart gick jag in i badrummet och började ta av mig kläderna. Jag hade strött i lite badsalt som fortfarande låg på botten så jag skulle sprida ut det lite grann. Då kände jag att mitt badvatten är alldeles iskallt!! Brr.. Inget varmvatten.. Ringde runt till lite olika personer och frågade varför jag inte hade något varmvatten. Det vanligaste svaret jag fick var att jag skulle kolla om varmvattenberedaren var på. Haha! Ja, riktigt så kass är jag inte. Kollade säkringarna och dom var okej. Då vart jag sur och satte mig och kollade på tv igen. Christer och Jenny kom förbi och kollade men dom kunde inte hitta något fel heller men sa att jag kunde ju prova att byta säkringar ändå. Jaja, tänkte jag. Åkte på solbacken och köpte nya säkringar och for sedan för att hälsa på pappa en sväng. När jag kom ner till lägenheten igen skulle jag koppla in motorvärmaren så har den säkringen gått också!! Vad i helvete! Självklart så passar inte de säkringar som jag köpt till stolpen. Skit!
När jag kom in i lägenheten hade jag blivit erbjuden att ta mig en varm dusch hos en granne då mitt varmvatten fortfarande inte kommit tillbaka. Det tackar man ju inte nej till när man fryser och är arg. =) Efter en lång dusch och lite fika så var jag nöjd igen =) Kom tillbaka till lägenheten vid 12 tror jag och då hade jag varmvatten igen. Konstigt..

Wernis har fått börja vara ute mer och mer nu. Inte när jag är på jobbet då men.. Han är så duktig och hittar tillbaka hela tiden.

Nej, nu ska jag hämta mig lite kaffe.

Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: